Sezam i jego wartość odżywcza

8 kwietnia 2020
219
Views

Sezam to popularny dodatek do wielu przysmaków, i choć większość z nas kojarzy go ze słodyczami, warto pamiętać o jednym – nasiona sezamu to źródło wielu cennych składników odżywczych, dzięki którym nasz organizm może lepiej radzić sobie z codziennymi wyzwaniami. Dlaczego warto sięgać po sezam? W jaki sposób jego nasiona mogą wpływać na ogólny stan naszego zdrowia?

Powodów, dla których warto sięgać po sezam, jest wiele. Choć są one dość kaloryczne, dieta z ich udziałem może nam pomóc w utrzymaniu dobrej formy. W nasionach sezamu znajdziemy sporo witamin z grupy B, błonnika oraz tak ważnych dla ludzkiego organizmu minerałów, jak: wapń, fosfor, cynk i żelazo. Składniki, które dodatkowo pojawiają się w niewielkich nasionach sezamu, mają wielki wpływ na naszą formę. To dzięki nim jesteśmy skuteczniej chronieni przed wolnymi rodnikami, to dzięki nim nasz organizm może sprawniej zarządzać hormonami.

Zdrowa dieta z dodatkiem sezamu może mieć też rewelacyjny wpływ na stan naszego układu nerwowego oraz pokarmowego, może się też w naturalny sposób przyczynić do zwiększenia naturalnej odporności naszego organizmu. Warto sięgać po sezam w chwili znacznego osłabienia, warto wykorzystać też jego moc w chwili, gdy zaczynają nam dokuczać problemy ze snem.

Nasiona sezamu oraz pozyskany z nich olej to wartościowe dodatki dla tych kobiet, które źle sobie radzą z objawami menopauzy oraz dla tych osób, którym dokuczają problemy związane z układem krążenia. Sezam będzie też rewelacyjnym sojusznikiem dla wszystkich borykających się z dolegliwościami układu moczowego, gdyż jest jednym z tych produktów, które świetne sprawdzają się jako naturalny środek moczopędny.

A w jaki sposób można wykorzystać sezam lub olej sezamowy w swej diecie? Przepisy na dania z sezamom mogą nas zaskoczyć swym bogactwem oraz różnorodnością. Sezam może się okazać ciekawym dodatkiem nie tylko do wypieków, ale i do surówek (np. z marchwią jako głównym składnikiem), można go też wykorzystać do panierowania mięs lub ryb. Możliwości jest sporo, a ciekawe przepisy sprawiają, iż włączenie tego wartościowego dodatku do diety staje się coraz łatwiejsze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *